
Röportaj: Erhan Özdemir
Nejla Önder: 1984 yılında Manisa'nın Selendi ilçesinde doğdum. “Beyaz İnci” adlı şiir kitabının yazarıyım. Çevre Bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette kalite departmanında çalışıyorum.
Nejla Önder: İlkokul yıllarında şiiri çok sevdiğimi fark ettim. Ortaokul yıllarında ise yazmaya başladım.
Nejla Önder: Bazen bir şiir aklıma aniden geliyor. Hemen not defterime ya da telefonuma yazıyorum. Sonraya bıraktığım zaman unutabiliyorum. Bazen de odama çekilip saatlerce yazı yazdığım oluyor.
Nejla Önder: Şiir yazarken bazen çok acı çektiğimi hissediyorum. Ruhumdan bir şeyler kopuyormuş, bana ait en güzel ve en özel kelimeler ihtiyacı olan birine emanet ediliyormuş gibi geliyor. Bazen de o kadar mutlu oluyorum ki ruhum bir kuş kadar hafif ve özgür oluyor.
Nejla Önder: Duygu ve düşünceler her zaman özgür olmalı. Yazmak isteyenlere serbest yazıyı kullanmalarını tavsiye ederim.
Nejla Önder: Doğa ve özellikle sonbahar bana ilham veriyor. Sonbaharda zerdali yaprakları çok güzel olurdu. Şiir yazarken ilk aklıma zerdali ağacı gelir; bu çocukluğumdan kalan bir hatıradır. Çoğu zaman bir insanın hayatımdaki etkisinden ya da tek bir kelimeden doğan şiirler oluyor.
Nejla Önder: İlkokul yıllarında Ziya Osman Saba’dan etkilendim. Ortaokulda ise Karacaoğlan, Yunus Emre ve Ahmet Haşim şiir anlayışımı şekillendiren isimler oldu.
Nejla Önder: Evet. Sonbahar, aşk, hüzün ve ayrılık temaları şiirlerimde sıkça yer alıyor.
Nejla Önder: Okurların şiirlerimde sevincimi, hüznümü ve bana acı veren duyguları derinden hissettiklerini söylemeleri beni çok etkiliyor.
Nejla Önder: “Ben yazamıyorum, bana ilham gelmiyor” düşüncesi. Yazmak için her zaman ilham beklemek gerektiğine inanmıyorum.
Nejla Önder: Evet. Şu anda ikinci şiir kitabımın hazırlıkları içerisindeyim.
Nejla Önder: Şiire olan ilgimi ilkokul yıllarında fark ettim. Ziya Osman Saba’nın ders kitabımızda yer alan “Bir Yer Düşünüyorum” şiiri beni çok etkilemişti. Ortaokul yıllarında ise defterime küçük şiirler ve notlar karalamaya başlamıştım.
Nejla Önder: “Vicdanı olan herkes bir gün insanlığı kurtaracak.”
Nejla Önder: Sadece kendine güven ve yazmaya devam et.
Nejla Önder: Anlamsız hiçbir cümle yoktur. Şiir, muhatabını bulduğunda anlam kazanır.
Edebiyat Magazin Gazetesi olarak değerli şairimiz Nejla Önder'e içten cevapları ve edebiyata dair samimi paylaşımları için teşekkür ederiz. Röportajın gerçekleştirilmesindeki katkılarından dolayı İzmir Şube Müdürümüz Erhan Özdemir'e de ayrıca teşekkürlerimizi sunarız. Şairimizin ikinci şiir kitabı çalışmalarında başarılar diliyor, yeni eserlerini heyecanla bekliyoruz.

Yorum Yazın