• NEJLA ÖNDER: “VİCDANI OLAN HERKES BİR GÜN İNSANLIĞI KURTARACAK”
    • NEJLA ÖNDER: “VİCDANI OLAN HERKES BİR GÜN İNSANLIĞI KURTARACAK”
      NEJLA ÖNDER: “VİCDANI OLAN HERKES BİR GÜN İNSANLIĞI KURTARACAK”
      Edebiyat Magazin Gazetesi’ne konuşan şair ve yazar Nejla Önder, şiir yolculuğunu, ilham kaynaklarını ve yeni kitap çalışmalarını anlattı. “Beyaz İnci” kitabının yazarı Önder, şiirin insan ruhunun en derin duygularına dokunan bir köprü olduğunu söyledi.
      22.06.2026 - 17:12 | Son Güncelleme:22.06.2026 - 17:12
      Erhan Özdemir

      ŞİİR, MUHATABINI BULDUĞUNDA ANLAM KAZANIR

      Yazar Nejla Önder ile Şiir, İlham ve Edebiyat Üzerine

      Röportaj: Erhan Özdemir

      Erhan Özdemir: Kendinizi tanıtır mısınız?

      Nejla Önder: 1984 yılında Manisa'nın Selendi ilçesinde doğdum. “Beyaz İnci” adlı şiir kitabının yazarıyım. Çevre Bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette kalite departmanında çalışıyorum.

      Erhan Özdemir: Ne zaman yazmaya karar verdiniz?

      Nejla Önder: İlkokul yıllarında şiiri çok sevdiğimi fark ettim. Ortaokul yıllarında ise yazmaya başladım.

      Erhan Özdemir: Yazma süreciniz genellikle nasıl başlıyor? Belirli bir rutininiz veya ritüeliniz var mı?

      Nejla Önder: Bazen bir şiir aklıma aniden geliyor. Hemen not defterime ya da telefonuma yazıyorum. Sonraya bıraktığım zaman unutabiliyorum. Bazen de odama çekilip saatlerce yazı yazdığım oluyor.

      Erhan Özdemir: Şiirlerinizdeki ses sizin için nasıl hayat buluyor? Sizi şaşırtan yönleri oldu mu?

      Nejla Önder: Şiir yazarken bazen çok acı çektiğimi hissediyorum. Ruhumdan bir şeyler kopuyormuş, bana ait en güzel ve en özel kelimeler ihtiyacı olan birine emanet ediliyormuş gibi geliyor. Bazen de o kadar mutlu oluyorum ki ruhum bir kuş kadar hafif ve özgür oluyor.

      Erhan Özdemir: “Keşke bunu daha önce bilseydim” dediğiniz bir yazım tavsiyeniz var mı?

      Nejla Önder: Duygu ve düşünceler her zaman özgür olmalı. Yazmak isteyenlere serbest yazıyı kullanmalarını tavsiye ederim.

      Erhan Özdemir: İlhamı nerede ve nasıl buluyorsunuz? İlk kıvılcımı hatırlıyor musunuz?

      Nejla Önder: Doğa ve özellikle sonbahar bana ilham veriyor. Sonbaharda zerdali yaprakları çok güzel olurdu. Şiir yazarken ilk aklıma zerdali ağacı gelir; bu çocukluğumdan kalan bir hatıradır. Çoğu zaman bir insanın hayatımdaki etkisinden ya da tek bir kelimeden doğan şiirler oluyor.

      Erhan Özdemir: Sizi en çok etkileyen yazarlar ve şairler kimler?

      Nejla Önder: İlkokul yıllarında Ziya Osman Saba’dan etkilendim. Ortaokulda ise Karacaoğlan, Yunus Emre ve Ahmet Haşim şiir anlayışımı şekillendiren isimler oldu.

      Erhan Özdemir: Eserlerinizde sürekli döndüğünüz temalar veya imgeler var mı?

      Nejla Önder: Evet. Sonbahar, aşk, hüzün ve ayrılık temaları şiirlerimde sıkça yer alıyor.

      Erhan Özdemir: Bir okurun eserinizle kurduğu ve sizi en çok etkileyen ilişki ne oldu?

      Nejla Önder: Okurların şiirlerimde sevincimi, hüznümü ve bana acı veren duyguları derinden hissettiklerini söylemeleri beni çok etkiliyor.

      Erhan Özdemir: İnsanların yazarlık ve yayıncılık hakkında yanlış anladığını düşündüğünüz en büyük şey nedir?

      Nejla Önder: “Ben yazamıyorum, bana ilham gelmiyor” düşüncesi. Yazmak için her zaman ilham beklemek gerektiğine inanmıyorum.

      Erhan Özdemir: Şu anda üzerinde çalıştığınız yeni bir proje var mı?

      Nejla Önder: Evet. Şu anda ikinci şiir kitabımın hazırlıkları içerisindeyim.

      Erhan Özdemir: Şair olmaya karar verdiğiniz o anı hatırlıyor musunuz?

      Nejla Önder: Şiire olan ilgimi ilkokul yıllarında fark ettim. Ziya Osman Saba’nın ders kitabımızda yer alan “Bir Yer Düşünüyorum” şiiri beni çok etkilemişti. Ortaokul yıllarında ise defterime küçük şiirler ve notlar karalamaya başlamıştım.

      Erhan Özdemir: Tüm dünyanın beş dakikalığına dikkatini çekme şansınız olsaydı ne söylerdiniz?

      Nejla Önder: “Vicdanı olan herkes bir gün insanlığı kurtaracak.”

      Erhan Özdemir: İlk kitabını yazmak isteyen genç yazarlara tek bir tavsiye verecek olsanız bu ne olurdu?

      Nejla Önder: Sadece kendine güven ve yazmaya devam et.

      Erhan Özdemir: Okuyucularınıza son olarak ne söylemek istersiniz?

      Nejla Önder: Anlamsız hiçbir cümle yoktur. Şiir, muhatabını bulduğunda anlam kazanır.

      Editör Notu

      Edebiyat Magazin Gazetesi olarak değerli şairimiz Nejla Önder'e içten cevapları ve edebiyata dair samimi paylaşımları için teşekkür ederiz. Röportajın gerçekleştirilmesindeki katkılarından dolayı İzmir Şube Müdürümüz Erhan Özdemir'e de ayrıca teşekkürlerimizi sunarız. Şairimizin ikinci şiir kitabı çalışmalarında başarılar diliyor, yeni eserlerini heyecanla bekliyoruz.


      EDEBİYAT MAGAZİN GAZETESİ

      Yorum Yazın

      Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan emagazin hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.